Curry z tofu i groszkiem cukrowym

Curry to danie, które może służyć do czyszczenia lodówki 😉 Ja zaproponowałam takie, a nie inne warzywa, ale tak naprawdę możecie dodać, co macie pod ręką. Ważne, aby warzyw nie rozgotować – najlepsze są chrupkie i jędrne. Najlepiej smakuje z sypkim ryżem jaśminowym lub zwykłym długoziarnistym.

Curry z tofu i groszkiem cukrowym

Składniki: na 4 porcje:

  • tofu naturalne – 1 opakowanie 180 g
  • groszek cukrowy – około 20 strączków
  • pomidory krojone – 1 puszka
  • papryka czerwona – 1 mała sztuka
  • pieczarki – 4 sztuk
  • mleko kokosowe – 250 ml
  • czosnek – 3 ząbki
  • cebula – 1 mała sztuka
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka
  • przyprawy: sól, pieprz, sos sojowy, curry w proszku, kumin, ostra papryka, kurkuma, kolendra świeża
  • pasta curry (opcjonalnie) – 1 łyżeczka
  • do podania: ryż

Przygotowanie:

  • Tofu pokroić w kostkę, doprawić 1 łyżką sosu sojowego i podsmażyć na oliwie (na dużej patelni) aż się zarumieni. Zdjąć z patelni.
  • Na tą samą patelnię wlać jeszcze trochę oliwy, dodać rozdrobniony czosnek, pokrojoną w kostkę cebulę i zeszklić (około 2-3 minuty) na średnim ogniu. Dodać posiekany drobno imbir i smażyć razem przez około 1 minutę.
  • Dodać szczyptę kurkumy, kuminu i ostrej papryki, pastę curry (opcjonalnie) i podgrzewać przez kilkanaście sekund. Następnie zwiększyć ogień, wlać pomidory z puszki i mleko kokosowe, wymieszać i zagotować.
  • Dodać pokrojone pieczarki i gotować przez około 3 minuty.
  • Dodać pokrojoną w kostkę paprykę, groszek cukrowy, tofu i gotować przez około 3 minuty. Doprawić (jeśli jest taka konieczność) solą i pieprzem.
  • Podawać z ryżem, posypane świeżą kolendrą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *