Praliny orzechowe bez cukru

Szybkie do zrobienia i na tyle słodkie, że zjadając 2 sztuki masz dość.

Skład prosty i krótki więc nie trzeba nie wiadomo ile kombinować. Można przechowywać w lodówce nawet tydzień – jak wytrwają 😉 Świetne jako przekąska w pracy czy szkole, można zabrać ze sobą w podróż czy długi dzień poza domem.

Jak to wygląda pod względem makroskładników?

Porcja 2 sztuk to: 

  • 278 kcal
  • 4,44 g białka
  • 9,12 g tłuszczu
  • 49,14 g węglowodanów
  • 6,18 g błonnika
Praliny orzechowe bez cukru

Składniki na 5 porcji (porcja to 2 sztuki):

  • daktyle suszone – 300 g
  • orzechy (dowolne) – 50 g
  • masło orzechowe – 20 g (1 łyżka) 
  • kakao 16 % proszek – 20 g (2 łyżki) + odrobinę do obtoczenia pralin

Sposób przygotowania:

Daktyle zalać wrzątkiem i  moczyć przez 1 godzinę. Orzechy rozdrobnić w blenderze. Dodać odsączone z wody daktyle, masło orzechowe oraz kakao. Wszystko miksować do uzyskania gładkiej masy. Następnie należy uformować średnie kulki (powinno wyjść 10 sztuk) i obtoczyć w kakao.

Gotowe pralinki przechowywać w lodówce do 1 tygodnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *